aeroport-otopeniAeroportul International Henri Coanda Otopeni – elementul de legatura spre idealul vestic

Romania are la momentul actual un total de 16 aeroporturi dedicate traficului aerian comercial. Aeroportul Otopeni, impreuna cu cel din Baneasa sunt cele  mai mari dintre acestea si cele care inregistreaza cel mai mare numar de pasageri transportati  in cursele internationale.

Aeroportul International Otopeni, folosit ca si baza al celui de-al treilea Reich al lui Hitler pana in  1965, a fost reconstruit si modernizat pentru zborurile comerciale, care pana la acea data erau efectuate numai de catre Aeroportul Baneasa. Cu o pista modernizata de 3500m, un nou terminal nou pentru pasageri pentru zborurile interne si externe, foaierul pentru celebritati si apoi o a doua pista de 3500m au facut ca Aeroportul Otopeni sa poata prelucra un numar de 35-40 de aeronave pe ora pana in anul 1986. Evolutia lui si investitiile majore au facut ca pana in prezent sa ajunga la performanta de a fi cel mai mare aeroport din Romania fiind clasat de catre Airports Council International-Europe pe locul al treilea in topul european al aeroporturilor care au inregistrat cea mai mare crestere a traficului aerian in primul trimestru al acestui an, la categoria cu 5 – 10 milioane pasageri.

Aeroportul este intr-o continua modernizare, fiind unul dintre cele mai dezvoltate aeroporturi internationale din Europa de Est si constituid totodata un partener de incredere a companiei nationale Tarom. Devenit un punct de legatura dintre principalale orase ale Occidentului si al Orientului, in momentul de fata un numar de 31 de companii opereaza curse pe Aeroportul International Henri Coanda Otopeni acestea transportand pasageri catre 70 de destinatii, urmand ca in viitorul apropiat acest numar sa creasca. Aceasta crestere este sustinuta de investitii majore facute de Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, care are in administrare aeroportul din februarie 2010. Ultima etapa de dezvoltare are in plan pana in anul 2022, construirea Terminalului 2 pentru pasageri, cu patru module, fiecare modul avand capacitatea de a prelucra 5 milioane de pasageri.

Desi este situat la periferia capitalei, in Otopeni, este accesibil prin diferitele mijloace de transport in comun. Asadar se poate ajunge usor cu autobuzul (liniile 783 și 780 ), cu linia CFR Henri Coanda Expres care leaga Gara de Nord de o statie aflata la 1,2 km de aeroport, de unde calatorii sunt preluati cu autobuzul pentru restul distantei pana la terminal, iar in curand se va putea ajunge si cu metroul, proiect ce urmeaza a fi finalizat pana in 2018.

Legaturile pe care le creeaza existenta unui aeroport international de nivelul celui de la Otopeni fac ca Romania sa fie un punct de reper, de escala sau de investitii pentru pasagerii care o tranziteaza si ne aduc cu un pas mai aproape de idealul occidental spre care tindem.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *