Atunci cand se cauta o masina de inchiriat de obicei, marea majoritate se concentreaza pe un aspect, pe cat de important pe atat de incomplet: pretul. Pretul este punctul de plecare si chiar un aspect eliminatoriu atunci cand se urmareste inchirierea unei masini insa de multe ori pretul final difera cu mult fata de calculele initiale. Firmele care se respecta, serioase, cu practici profesionale si cu o politica de marketing ce implica mijloace de fidelizare a clientului includ in pretul de inchiriere a masinii toate taxele cum ar fi rovinieta si asigurarea Casco, si probabil ca nu vor impresiona atat de usor prin pret precum altele.
Majoritatea firmelor serioase de rent a car au aproape tot parcul auto inchiriat cu mult timp inainte de perioada concediilor tocmai datorita transparentei pretului si a serviciilor de buna calitate. Datorita unei experiente placute si a unui feedback pozitiv de pe piata clientul revine mereu la acea firma serioasa fara taxe ascunse.
Totodata, daca pretul este prea mic ar trebui luat in considerare starea masinii, numarul de accidente in care a fost implicata, numarul de kilometri parcursi si starea generala a ei. De obicei masinile care au un istoric “mai colorat” sunt cele care se prefera a fi inchiriate la preturi foarte mici tocmai pentru o amortizare macar partiala a cheltuielilor.
O alta cauza a pretului mic este dat de concurenta acerba in acest domeniu. Desi se crede ca e un domeniu slab dezvoltat si nu foarte multi recurg la acest serviciu, el este unul cu cea mai mare dezvoltare incepand cu anii 2000 datorita turismului de genul city-break, team-building sau intalniri de afaceri. Multe firme prefera sa mearga cu un profit aproape de zero si sa aiba tot parcul auto inchiriat decat sa mentina un pret inalt si sa inchirieze doar cateva dintre masinile din flota.
Experienta si conditiile economice au dovedit ca sunt cei doi dusmani ai acestor gen de firme, a celor prestatoare de servicii, deoarece daca conditiile economice se schimba primul lucru la care se renunta pentru o restabilire a echilibrului sunt mereu serviciile, iar experienta este necesara pentru gestionarea corespunzatoare a firmei si adaptarii ei la conditiile pietii. Ca orice sector, nici acesta, al serviciilor, si in speta cel de rent a car nu este unul de la sine statator, ci el este intr-o continua dezvoltare, mai ales in tara noastra, unde se crede ca nu si-a atins intregul potential.